RPP Bahasa Jawa SMA/SMK Kelas XII Kurikulum 13 AKSARA JAWA PADA
RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN
Satuan Pendidikan : SMK/ SMA
Kelas/Semester : XII / Genap
Tema : Maca lan
Nulis Wacana Aksara Jawa
Subtema : Kawruh Aksara Jawa
Materi
Pokok : Aksara Jawa
(Pada)
AlokasiWaktu : 4 pertemuan x 2 jam pelajaran
A. Kompetensi Dasar dan Indikator
No
|
Kompetensi Dasar
|
No
|
Indikator
|
3.1
|
Mengidentifikasi kaidah penulisan
teks berhuruf jawa lima paragraf yang menggunakan tanda baca (pada)
|
Peserta didik dapat
menemukan kaidah penulisan aksara jawa
|
|
4.1
|
Menulis lima paragraf berhuruf jawa yang
menggunakan tanda baca(pada)
|
Peserta didik dapat
menyajikan tulisan aksara jawa dalam bentuk paragraf yang sesuai dengan unggah-ungguh
magayutan kaliyan ucap,ulat,ulah
|
B.
Tujuan Pembelajaran
KI 3 : Setelah mendiskusikan huruf jawa dalam bentuk paragraf, Peserta didik dapat :
· Mengidentifikasi
kaidah penulisan teks berhuruf jawa lima paragraf yang menggunakan tanda baca
(pada)
KI 4 : Setelah mendiskusikan huruf jawa dalam bentuk paragraf, Peserta
didik dapat :
· Menyajikan tulisan aksara jawa dalam bentuk paragraf yang sesuai dengan
tanda baca
C. Materi Pembelajaran
- 1. Aksara jawa yang sesuai tanda baca (pada) paugeran (padmosoekatja)
- 2. Contoh paragraf yang menggunakan aksara jawa
D.
Metode Pembelajaran
Diskusi
Ceramah
Inquiri
E.
Media dan Alat Pembelajaran
a. Media/Alat : Power Point aksara jawa,teks aksara jawa Laptop, LCD dll
F.
Sumber Belajar
Prigel Basa Jawa
Pepak Basa Jawa
Website(lengkap)
Media pembelajaran interaktif aksara jawa
F.
Langkah-Langkah
Pembelajaran
Pertemuan 1
Kegiatan
|
Deskripsi
|
Alokasi
waktu
|
Pendahuluan
|
·
Peserta didik menjawab salam dan
pertanyaan dari guru berhubungan dengan kondisi dan pembelajaran sebelumnya
·
Peserta didik menerima informasi
tentang keterkaitan pembelajaran sebelumnya dengan pembelajaran yang akan
dilaksanakan.
·
Peserta didik
menerima informasi kompetensi, materi, tujuan, manfaat, dan langkah pembelajaran
yang akan dilaksanakan
|
10 menit
|
(kegiatan Inti)
|
Mengamati
·
Peserta didik disuruh mengamati
teks lima
paragraf Aksara Jawa menggunakan Tanda baca dilayar monitor LCD
Menanya
·
Peserta didik diberi kesempatan mempertanyakan tanda baca yang belum
dipahami dengan sopan.
|
60 menit
|
Penutup
|
·
Bersama Peserta didik mencari tanda baca
yang terdapat dalam isi teks lima paragraf Aksara Jawa
menggunakan Tanda baca
|
20 menit
|
Pertemuan 2
Kegiatan
|
Deskripsi
|
Alokasi waktu
|
Pendahuluan
|
·
Peserta didik menjawab salam dan pertanyaan dari guru berhubungan
dengan teks lima paragraf Aksara Jawa menggunakan Tanda baca.
·
Peserta didik menerima informasi
tentang keterkaitan pembelajaran sebelumnya ( isi teks lima paragraf Aksara
Jawa menggunakan Tanda baca) dengan
pembelajaran yang akan dilaksanakan (mengidentifikasi
isi teks
lima paragraf Aksara Jawa menggunakan Tanda baca).
|
10 menit
|
kegiatan Inti
|
Mengumpulkan Informasi
·
Membaca teks lima paragraf Aksara Jawa
menggunakan Tanda baca.
·
Menemukan tanda baca yang
terdapat didalam paragraf cariyos wayang “Kumbakarna gugur” dengan menggunakan teks aksara jawa dengan percaya
diri.
|
60 menit
|
Penutup
|
·
Menyimpulkan isi yang terkandung dalam teks lima
paragraf Aksara Jawa menggunakan Tanda baca.
·
Guru bersama-sama
peserta didik melakukan refleksi tentang proses dan hasil pembelajaran yang
telah dicapai.
|
20 menit
|
Pertemuan 3
Kegiatan
|
Deskripsi
|
Alokasi waktu
|
Pendahuluan
Kegiatan awal
|
·
Peserta didik menjawab salam dan mengondisikan kelas
·
Tanya jawab tentang teks lima paragraf Aksara Jawa
menggunakan Tanda baca
·
Peserta didik menerima informasi kompetensi, materi, tujuan, manfaat,
dan langkah pembelajaran yang akan dilaksanakan.
|
10 menit
|
Kegiatan Inti
|
Mengasosiasi
·
Peserta menemukan
pokok-pokok yang terkandung di dalam teks aksara jawa “ Kumbakarna Gugur”
|
60 menit
|
Penutup
|
·
Menyimpulkan cara penulisan teks lima
paragraf Aksara Jawa menggunakan Tanda baca.
·
Guru bersama-sama
peserta didik melakukan refleksi tentang proses dan hasil pembelajaran yang
telah dicapai.
|
20 menit
|
Pertemuan 4
Kegiatan
|
Deskripsi
|
Alokasi waktu
|
||
Pendahuluan
Kegiatan awal
|
·
Peserta didik menjawab salam dan dilanjutkan dengan pengondisian
kelas
·
Peserta didik menerima informasi tentang keterkaitan pembelajaran
sebelumnya.Peserta didik menerima
informasi kompetensi, materi, tujuan, manfaat, dan langkah pembelajaran yang
akan dilaksanakan.
Tanya jawab tentang penulisan teks lima paragraf Aksara Jawa
menggunakan Tanda baca
|
10 menit
|
||
Kegiatan Inti
|
. Mengkomunikasikan
·
Peserta didik secara tertulis menyajikan teks
lima paragraf Aksara Jawa menggunakan Tanda baca
·
Peserta didik membaca hasil tulisan teks
lima paragraf Aksara Jawa menggunakan Tanda baca dari teman sesuai unggah-ungguh basa
·
Peserta didik memberi tanggapan isi dengan
bahasa sendiri mengenai tulisan teks lima paragraf Aksara Jawa
menggunakan Tanda baca temannya
dengan bahasa yang halus.
|
60 menit
|
||
Penutup
|
·
Peserta didik menyajikan dalam bentuk tulisan
dari translit paragraf yang berhuruf aksara jawa tersebut dan menemukan
filosofi atau pitutur apa yang disampaikan dalam paragraf tersebut
|
20 menit
|
||
A.
Penilaian
1. Jenis/teknik penilaian
a.
Kompetensi Sikap:
·
Observasi
·
Penilaian diri
b.
Kompetensi Pengetahuan
·
Tes tertulis
·
Tes lisan
c.
Kompetensi
Keterampilan:
·
Tes praktik,
·
Projek, dan
·
Portofolio.
2.
Bentuk instrumen dan instrumen
3.
Pedoman penskoran
Mengetahui,
Kepala Sekolah Guru
Mata Pelajaran
...............................
...............................
Lampiran 1
MATERI
PEMBELAJARAN
Tandha Wacan Aksara Jawa
Tanda wacan ing aksara jawa saged dipunbentenaken
dados kalih; inggih punika tandha wacan umum lan tandha wacan khusus. Tandha
wacan umum dipunginakaken ing panyeratan lumrah (biasa), dene tanda wacan
khusus dipungunakaken kagem panyeratan karya sastra (geguritan, tembang, lsp.)
Pada lan tetenger liya-liyane kang
kanggo ing sastra Jawa, wujude lan jenenge kaya kang
kacetha ing ngisor iki :
a. ¥ pfluau/. pada luhur
b. ¦ pfmf-. Pada madya
c. § pfanDp\, pada andhap
d. ¦ ¡
¦ pu/wpf. purwapada
e. ¦¢¦ mf-pf. madyapada
f. ¦£¦ wsnpf. wasanapada
g. ?0?
guru (auge/auge/. Guru (uger-uger)
h. ?afegHfeg\ (afaf.) Adeg-adeg (ada-ada)
i. .0.
pfpvCk\ pada pancak
j. ,
pfli=s. Pada lingsa
k. .
pflu=si. Pada lungsi
l. ; pfp=kt\, pada pangkat
Gunane pada lan tetenger liya-liyane mangkene :
a.
Pada
luhur , unine “mangajapa” kanggo bebukane layang kiriman ing sangarepe
satatabasa utawa adangiyahe layang saka bangsa luhur (saka
dhedhuwuran,
penggedhe utawa wong tuwa).
Tuladhane :
¥p[nFozsLmet\,
Pandonga slamet.
b.
Pada
madya, unine uga “mangajapa” trape ana ing sangarepe satatabasa utawa adangiyahe
layang kang saka sapadha-padha.
Tuladhane :
¦winnÒ|ai=tkLim\,
Winantu ing taklim.
c.
Pada
andhap, unine iya “mangajapa”, trape ing sangarepe satatabasa utawaadangiyahe
layang kang saka andhahan (utawa saka wong enom).
Tuladhane:
§ai=k=semBhsumu=kem\,
Ingkang sembah sumungkem.
d. Purwapada, unine “becik” trape ing bebukane layang tembang ing
sangarepe
pupuh kapisan.
Tuladhane :
¦¡¦naenTgvC/ri=kt,[m=okbubukni=tulis\krjnJ
=glxtN,ai=gihp]jfWrwti,wen=aizucpBilih,ngripvJ=apu
vJ|=,k=jumen_![rnF`,ma%]buArimu/#i,ajujulukMa%]bu%fMb
¦waut$]i!rnt,………
(Sekar Sinom. Serat Abimanyu
kerem – M. Soekir)
Nahen ta gancaring kata,
mangka bebukaning tulis, karajan Jenggalaretna, inggih
praja Dwarawati, wenang
ingucap bilih, nagari panjang apunjung, kang jumeneng
Narendra, maha Prabu
Arimurti, ajejuluk maha Prabu Padmanaba .....
e.
Madyapada,
unine mandrawa, tegese “adoh, tangeh “, maksude isih adoh utawa
isih tangeh tamate buku utawa
carita iku. Trape ing wekasane pupuh manawa
arep ganti pupuh liya, kayata
ing wekasane pupuh sinom ing ngisor iki arep ganti
pupuh Pucung.
……………ru=sitTi=rrsnHiki,[fnKckupPmucu=zi=p]lmPit¦¢
¦bbPi=[wolu,am/n$=%nÕ|sunu,y$=f!vJy,nlik[nmtirgi,kyk=wusM|niai=wiwaj/w¦aiyaiku,[nor[b
fnu=glLku,…………..
.................rungsiting
rerasan iki, den kacakup pamucunging pralampita. Bab ping
wolu, amarna sang Pandhusunu,
ya sang Dananjaya, nalikane mati ragi, kaya
kang muni ing Wiwahajarwa.
Iya iku, nora beda nunggal laku, .......
f.
Wasana pada,
unine “iti” tegese “tamat” trape ing wekasaning carita kang
sinawung ing tembang .
Tuladhane :
¦telsSiPnurtTir,ssibes/pi=szls\AkfKli[wonTaunF
l\ttgunsW[r=nt,[m=ossQwinF|svCy,wukusu=s=k=a[tom
P,yAlLhk=luwihwikn\[aobh[aosikKi=kwul¦£¦
(Wulangreh tembang Girisa –
Sri Pakubuwana IV)
Telasing panuratira, sasi
Besar ping sangalas, Akad kaliwon taun Dal, Tata guna
swareng nata (1735),
mangsastha windu Sancaya, wuku Sungsang kang atampa,
ya Allah kang luwih wikan, obah
osiking kawula.
g.
Guru utawa “uger-uger”, trape ing : sajroning layang kiriman ing sangarepe
purwabasa, dadi sawise
satatabasa utawa adangiyah. Tuladhane :
?0?ssmPunNipunHi=k=kf-punik,nuwunWi[yosSipun\ ……….
Sasampunipun ingkang kadya
punika, nuwun wiyosipun, ......
Ing wiwitane layang carita,
layang dongeng lan sapanunggalane kang ora
sinawung ing tembang.
Tuladhane :
?0?anrtuXmubzet\autusSnNimBlLidukunK=wisMisuwu/pinTe/.bx=
dukunWi[sown\ …………
Ana ratu lemu banget , utusan
nimbali dhukun kang wis misuwur pinter . Bareng
dhukun wis sowan ………
h.
Adeg-adeg utawa ada-ada, trape ing bebukaning ukara , kayata :
?llraikupnul[kKluwihgmP=srnpvJg,tinimB=srnt[tomB.
Lelara iku panulake luwih
gampang sarana ;panjaga, tinimbang sarana tetamba.
i.
Pada pancak,
trape ana ing :
Panutuping carita gancaran,
mratandhani yen critane wis tamat. Tuladhane :
?lifi=[fo[z=m=[k[n;ajzinmr=spdpd.0.
Liding dongeng mangkene : aja
ngina marang sapadha-padha.
Panutuping wasanabasa ing
layang kiriman, kayata :
?wsnkwulvuwunWewhai=swbP[zsÒ|.0.
Wasana kawula nyuwun wewahing
sawab pangestu.
Manawa papane isih ana, pada pancak kena katulis nganti
sekebake larikan.
Perlu dielingi perangane layang kiriman cara Jawa, yaiku :
satatabasa
(adangiyah), 2 purwabasa, 3. surasa basa, 4 wasanabasa, 5
titimangsa, 6
peprenahan, 7, tandha tangan.
J.
Pada lingsa,
gunane dienggo misah gatraning gatraning ukara. Yen ing wekasane
gatra kang pancene kudu mawa pada lingsa wis ana pangkon,
pangkon iku dadi
lelirune pada lingsa.
Tuladhane
?[w=oauripHikukufugemi,nsTitilnZtiati.
Wong urip iku kudu gemi, nastiti lan ngati-ati.
?ajfh[wn\munD[kHork[jn\
Aja dahwen, mundhak ora kajen.
k.
Pada lungsi,
kanggone ana ing wekasaning ukara, dadi dienggo misah ukara.
Manawa ing wekasane ukara ana pangkon, dadine pada lungsi
mung kari
muwuhi pada lingsa utawa pada siji.
Tuladhane :
?c=k]imM[nN%]buw#ugunu=mr=*qrwis®|m=[k[n;pn[sSHpk=zu=ku
lLipn[sSgeni.a[khaenFi[w=oln=k[ro[w=ow[fon\,
?pmBt=[z*qrwis®|;pnsSi=atik=zu=kulLipnsSi=geni.mesQiluwih
a[kh[w=ow[fon\,sbb\snjnW|ju[fFln=,mnw[aorwni
berjuang kufufia=gepW[fon\,
Cangkrimane Prabu Watugunung marang Bathara Wisnu
mengakene : “Panase apa
kang ngungkuli panasing geni?. Akeh endi wong lanang karo
wong wadon?”.
Pambatange Bathara Wisnu : “Panasing ati kang ngungkuli
panasing geni. Mesthi
luwih akeh wong wadon. Sabab, sanajan wujude lanang,
manawa ora wani
“berjuang” kudu dianggep wadon.”
l.
Pada pangkat,
gunane werna-werna, kayata :
a.
Kanggo ngapit-apit angka Jawa
b.
Kanggo ngelet-eleti kandhane pangripta karo tembung / ukara kang ditirokake
dening pangripta, kayata :
?mr=wi*isn,f$mukm][tlkH[km=[k[n;gbusBklÑ|meX
m\wtuaitemÑ|mmB=,mnwai=sunZnTik[s/ornÓ|mwnSirm.
Marang Wibisana, Dasamuka mratelakake mangkene: “gabus
bakal kumelem,
watu item kumambang, manawa ingsun nganti kasoran lumawan
si Rama”
c.
Ing saburine tembung “yaiku” utawa “kayata”, manawa sawise tembung iku
banjur mratelakake bab utawa barang luwih saka loro.
Tuladhane :
?%nDwcch[a;5,yaiku;yudiSQir,*im,A/ju!,!kulln°[fw.
Pandhawa cacahe 5, yaiku : Yudhisthira, Bhima, Arjuna,
Nakula, lan Sadewa.
?g/w[nA/ju!a[kh,kyt;[fwi$umBf],[fwi$i]knDi,[fwiUlu%ilnLiyliy[n’.
Garwane Arjuna akeh , kayata
: Dewi Sumbadra, Dewi Srikandhi, Dewi Ulupi lan
liya-liyane.
d. Ing saburine tembung “mangkene”,
kayata :
?[ay=znFikm=[k[n;auldaulumu/kbzet\[ynMznSrn
c=kemLnF|bu/[r,aikupipinD[nNpr[kox[pT/o.
Eyang ngendika mangkene:”Ula
dhahulu murka banget, yen mangan sarana
cangkem lan dubure, iku
pepindhane para koreptor
e. Kanggo ngelet-eleti tembung utawa
bab karo katrangane , supaya gampang
dingerteni dingreteni
maksude. Tuladhane :
?ngripunFik=kEkAfifspu/w.Ekmr=swiji,Afi;linuwih,fs;spuluh,pu/w;wiwtTn\,
Nagari pundi kang kaeka adi
dasa purwa. Eka marang sawiji, adi : linuwih, dasa :
sapuluh, purwa : wiwitan.
f. Ing wekasaning gatraning tembang,
Manawa tembung ing wiwitaning gatra
candhake, pancene (mathuke)
kudu dumunung ana ing wekasaning gatra iku.
Tuladhane pada pangkat kang
dumunung ing wekasane gatra kaping VIII ing
tembang Sinom ing ngisor iki
:
¦waut$]i!rnt,mi[yosSiniw[k=fsih,aX=ghdmP/kevCn,
pintikHi=[so[sot-fi,
pepkH[nD/k=n=kil\ sfyamrikelu,
k=mu=giW=b-nT[rnF`,
put]p[zrnFipti;a[nomRf-[n°omBllvC|/ri=p]j¦
(Serat Abimanyu Kerem – M. Soekir)
Wau ta Sri Naranata, miyos
siniwakeng dasih, alenggah dhampar kencana,
pinatik ing sesotyadi, pepak
andher kang nangkil, sadaya amarikelu, kang
munggwing byantarendra, putra
Pangeran Dipati : anom Radyan Samba
lelancuring praja.
Lampiran 2
LEMBAR
PENILAIAN
Kisi-kisi
soal
No
|
Kompetensi Dasar
|
Materi
|
Indikator
|
Demensi Kognitif
|
1
2.
|
Mengidentifikasi
struktur dan kaidah penulisan teks
berhuruf jawa yang menggunakan tanda baca (pad)
Memproduksi lima 5 paragraf aksara jawa maupun
tulisan.
|
1.
Cara menganalisis 5 paragraf
aksara jawa yang menggunakan tanda baca (pada)
2.
Mampu membuat 5 paragraf aksara jawa
secara tertulis
|
a.
Mengidentifikasi cara penulisan tanda
baca (pada) yang benar pada paragraf
aksara jawa.
b. Memroduksi 5 paragraf aksara jawa yang menggunakan
tanda baca (pada) secara tulisan.
|
C1:Pengetahuan
C3: Penerapan
|
Soal
1. Leresna seratan aksara jawa ing ngandhap punika jumbuh kaliyan pada(tanda
baca pada) kang leres!
?anai=A[mrikp[kDtau[mhkepLinDesHi=[t]mLisTi~k\,nliksmn[m=osadem\flnFlnPdluvujl/rnKtutupPnHi=[as\,
an[t]mMnDegHxpFiliwtTizx[pP.[rh[nwisHxpM=ktFfip[kDme
[vCo[lotB[a,jebulKe[pL[sfTib.tuju[nmsini[sSweruh,ffize
[nTnNitzi[nsi=tib.[w=o[w=opda=guyu.ai=bti[nN[bokMenw: aikimesQi[nfufu[w=okuq.
?p[kDanai=A[mrik[armWeruh[aomhsi=duwu/duwu/,ansi=su=sunPt=puluhbr=.kan[nNai=kna[khsi=[s[jk[rongrw[lonF.
p[kDtaunu=g=sepu/si=metuai=zi[s/o[rsgr.nliksmnj[r[nwulu[nrfm]inFi=,[w=oy[aortau
?anai=A[mrikp[kDtau[mhkepLinDesHi=[t]mLisTi~k\,nliksmn[m=osadem\flnFlnPdluvujl/rnKtutupPnHi=[as\,
an[t]mMnDegHxpFiliwtTizx[pP.[rh[nwisHxpM=ktFfip[kDme
[vCo[lotB[a,jebulKe[pL[sfTib.tuju[nmsini[sSweruh,ffize
[nTnNitzi[nsi=tib.[w=o[w=opda=guyu.ai=bti[nN[bokMenw:
aikimesQi[nfufu[w=okuq.
?p[kDanai=A[mrik[armWeruh[aomhsi=duwu/duwu/,ansi=su=sunPt=puluhbr=.kan[nNai=kna[khsi=[s[jk[rongrw[lonF.
p[kDtaunu=g=sepu/si=metuai=zi[s/o[rsgr.nliksmnj[r[nwulu[nrfm]inFi=,[w=oy[aortau
Soal 2.
Paragraf ing
ngandhap punika seraten migunakaken aksara jawa kanthi pada, kang trep!
Nyervis karbulator motor
Dipunwiwiti saking
nyiapake piranti kangge bika karbulator punika,yaiku obeng lan kunci-kunci.
Posisike motor kanthi ngadeg jejeg, supados anggene bika karbulatore punika
langkung gampil. Copot piranti ingkang ngaling-alingi karbulator (tebeng),
lajeng copot karbulator saking papane.
Bika mangkokane
karbulator lan tingali punapa wonten reregedan punapa boten, menawi wonten reregedan,
resiki nganggo kuas lan bensin. Saklajenge bika pelampung karbulator.Gatekake
jarum ventilator ing ngandhap pelampung. Pilot jet lan main jet, resiki pilot
jet migunakake angin kompresor utawi dipunsebul ingkang banter.
Pastike bolongan pilot jet lan main jet boten
kasumpel reregedan. Bika setelan angin ingkang wonten ing sisih awake
karbulator, nanging kedah dipunelingi bageyan punika wonten per lan ring alit
dados kedah ati-ati lan ampun keliru kaliyan setelan stasioner.
Panggonan setelan stasioner searah kaliyan skep
karbulator, menawi setelan angin biasane wonten ing ngajeng utawi wingking
karbulator. Resiki sedaya bolongan ingkang wonten ing karbulator ngangge bensin
lajeng dipunsemprot angin karbulator utawi dipunsebul kanthi banter.
Menawi sedaya sampun resik, rakit malih bageyan
karbulator kalawau. Pasang malih karbulator wonten ing papane, stater motor
kangge nyetel karbulator. pungkasan lajeng setel angin karbulator supados
stasioner.
Kunci
Jawaban Soal
1.
?anai=A[mrikp[kDtau[mhkepLinDesHi=[t]mLisTi~k\,nliksmn[m=osadem,flnFlnPdluvujl/rnKtutupPnHi=[as\,
an[t]mMnDegHxpFiliwtTizx[pP.[rh[nwisHxpM=ktFfip[kDme
[vCo[lotB[a,jebulKe[pL[sfTib,tuju[nmsini[sSweruh,ffize
[nTnNitzi[nsi=tib.[w=o[w=opda=guyu,ai=bti[nN[bokMenw: aikimesQi[nfufu[w=okuq.
?p[kDanai=A[mrik[armWeruh[aomhsi=duwu/duwu/,ansi=su=sunPt=puluhbr=,kan[nNai=kna[khsi=[s[jk[rongrw[lonF.
p[kDtaunu=g=sepu/si=metuai=zi[s/o[rsgr.nliksmnj[r[nwulu[nrfm]inFi=,[w=oy[aort.
?anai=A[mrikp[kDtau[mhkepLinDesHi=[t]mLisTi~k\,nliksmn[m=osadem\flnFlnPdluvujl/rnKtutupPnHi=[as\,
an[t]mMnDegHxpFiliwtTizx[pP.[rh[nwisHxpM=ktFfip[kDme
[vCo[lotB[a,jebulKe[pL[sfTib.tuju[nmsini[sSweruh,ffize
[nTnNitzi[nsi=tib.[w=o[w=opda=guyu.ai=bti[nN[bokMenw:
aikimesQi[nfufu[w=okuq.
?p[kDanai=A[mrik[armWeruh[aomhsi=duwu/duwu/,ansi=su=sunPt=puluhbr=.kan[nNai=kna[khsi=[s[jk[rongrw[lonF.
p[kDtaunu=g=sepu/si=metuai=zi[s/o[rsgr.nliksmnj[r[nwulu[nrfm]inFi=,[w=oy[aortau.
2.
?fipunWiwitiski]=viyp[kpirnTik=
[gbikk/bul[to/punik,yaiku[ao[b=lnK|cikunCi.[posisik[ke[mo[to/knTijejegSup[fosH=[gnipunBikk/bul[to/punikl=ku=gmPil\,
bikm=[kok[nk/bur[to/lnTizlipunp[wonTenReregefnPunp[boten\,menwi[wonTexxgefn\xsikiz=[gokuwsL[nBnSin.slje[zbikpelmPu=k/bul[t/o.g[tk[kjru[mPnTil[t/oai=znDpPelmPu=.pi[lotL[nJtMigunk[kazi[nKomPe[r[s/oautwifipun[SbulKnTibnTe/.
Pedoman Penskoran penilaian pengetahuan
1.
Soal nomor 1
Aspek
|
Tingkat
|
Nilai
|
Peserta didik menjawab
dengan benar dan sangat baik
|
AB
|
4
|
Peserta didik menjawab benar
dan baik
|
B
|
3
|
Peserta didik menjawab
benar dan sedang
|
S
|
2
|
Peserta didik menjawab
kurang benar
|
K
|
1
|
NILAI MAKSIMAL
|
4
|
2.
Soal nomor 2
Aspek
|
Tingkat
|
Nilai
|
Peserta didik menjawab
dengan benar dan sangat baik
|
AB
|
4
|
Peserta didik menjawab benar
dan baik
|
B
|
3
|
Peserta didik menjawab
benar dan sedang
|
S
|
2
|
Peserta didik menjawab
kurang benar
|
K
|
1
|
NILAI MAKSIMAL
|
4
|
a.
Penilaian
Pengetahuan
1.
Teknik :
Tes Tulis
2.
Bentuk :
Uraian
3.
Instrumen :
b.
Penilaian
Keterampilan
1.
Teknik :
Kinerja dan proyek
2.
Bentuk :
Praktik
3.
Instrumen :
................................
Mengetahui Guru Mata
Pelajaran
Kepala Sekolah
........................... ................................
0 komentar:
Posting Komentar